Benarkah Jalan Bingkul semakin Berhantu?


Bingkul merupakan sebuah perkampungan elit di kawasan Beaufort. Banyak rumah-rumah mewah dari kerabat salah seorang Menteri di Sabah. Namun begitu sejak akhir-akhir ini timbul cerita bahawa sekitar jalan kg Bingkul semakin keras. Benarkah situasi ini berlaku sedangkan kawasan kg Bingkul sentiasa terang dengan lampu jalan.


Cerita ini timbul sejak penghujung bulan ogos 2012 lalu lagi, tetapi ia semakin hangat diperkataan sejak akhir-akhir ini bila semakin ramai pengguna jalan raya di kg Bingkul terserempak dengan penampakan yang berujud seperti pontianak merayau-rayau di jalan kg Bingkul sehinggalah kg Lubak.

BPC Team Seekers telah pun membuat tinjauan di sekitar jalan tersebut bersama dengan seorang ustad. Namun tidak berjumpa dengan makhluk tersebut. Tinjauan ini bertujuan untuk membuktikan kesahihan cerita disebalik penampakan pontianak ini. Bukan apa beberapa tahun sebelum ini Bingkul pernah dihebohkan dengan cerita pontianak namun bila siasatan dijalankan terbongkarlah cerita tentang satu kumpulan budak-budak nakal yang cuba menakut-nakutkan penduduk sekitar untuk tujuan tertentu.

Bimbang kejadian lama berulang BPC mengambil inisiatif untuk membuat tinjauan ke kawasan yang dikatakan sering berlaku penampakan pontianak. Semoga usaha ini dapat memberi manfaat. Jika ini perbuatan manusia piha BPC tidak teragak-agak untuk melaporkan kepada pihak polis namun jika ia benar-benar gangguan makhluk halus pihak BPC telah meminta bantuan seorang ustad bagi membatu menyelesaikan masalah ini.

11 comments:

mrs bingkul said...

palui laa...selama aku tinggal d bingkul nda pernah pun aku nampak pontianak ka hantu ka

Anonymous said...

saya pun tinggal di bingkul...kadang2 ada juga dengar cerita tapi selama ini x pernah jumpa la

Anonymous said...

saya pun tinggal di bingkul...kadang2 ada juga dengar cerita tapi selama ini x pernah jumpa la

Beaufort Paranormal Community said...

terpulanglah pada penilaian masing2...kami tidak pernah memaksa sesiapa pun utnuk percaya...segala tu;isan yanmg ada dalam blog ini adalah berdasarkan pengalaman dan cerita dari masyarakat setepat..

Anonymous said...

mrs bingkul...kalau ko nda percaya nda perlu la kata org palui...diam2 sudah...jgn ko pulak mau tunjuk pandai...belajar la hormat usaha org

AhliFiqir said...

Wah best juga jumpa blog ini,pasal benda2 ni klu kita inda pernah nampak kita susah mo percaya bha,tp mesti kita ingat benda yg kita xnampak bukan bererti tak wujud.Contoh sebelum tercipta mikroskop electron,mana org percaya ada virus.

AhliFiqir said...

Siok baca blog kamurang punya aktiviti ni.Benda2 begini klu kita sendiri inda nampak mmg la susah mo picaya bha.Dulu sebelum mikroskop electron dicipta,org inda percaya ada virus dan bakteria.

Anonymous said...

AhliFiqir betul tu...saya setuju dengan anda

Anonymous said...

Dengar ja la..tp ada satu jalan tu slalu eksiden..mcm query jugala knapa asyik2 tu tmpat..

ibnu harun said...

banar kh dbingkul kalau azan semua kadai btinggalkan tanpa dtutup, semua pegi mesjid... ada org cakap lah.. betul kh??
mcm zaman 80an dmekah tu dulu

PESUGIHAN MBAH SURO said...

Rawatan pengasih ilmu putih jarak jauh/jarak dekat

-tunang/kekasih berpaling hati
-minyak pengasih
-pelaris niaga
-pelet
-pemikat
-buka aura
-santau sum power
-pelaris dalam galian
-santau angin
-santau tepuk bantal
-santau patung
-santau Siam
-santau di Kedah
-ilmu pengasih
-ilmu penunduk
-buka aura

Insha allah semua masalah bole selesai berkat ridho dan izin maha kuasa amin...

WhatsApp +62 822 4631 1483




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...