Paranormal Fotografi - Ektoplasma

kewujudan ektoplasma
Kalau dahulu saya ceritakan mengenai fenomena Orbs, kali ini saya ceritakan pula apa itu ektoplasma. Dalam dunia paranormal ektoplasma merupakan peringkat kedua dalam kemunculan jin. Orbs adalah tahap pertama. Kekuatan jin dalam bentuk ektoplasma sudah bertambah sehingga mereka mampu mengeluarkan bunyi dan bayang-bayang dengan menggunakan mata kasar serta mampu menggerakkan benda-benda yang ringan.

Dari mana jin ini mendapat kekuatan? Jawapanyaa ialah dari manusia yang sedang ketakutan atau meraka yang suka memberi dan memuja jin untuk tujuan tertentu (biasanya bukan untuk kebaikan) tetapi jin tersebut telah menyerap energi negatif yang dikeluarkan oleh manusia ketika ia berasa takut. Apa bila kita berasa takut maka badan manusia akan mengeluarkan energi negatif secara semula jadi, energi inilah yang diserap oleh jin menjadikan meraka lebih kuat. Lepas ini tak perlu takut lagi, jangan biarkan energi kita diserap oleh jin jahanam ni.

Ciri-ciri ektoplasma
Kerana sudah mempunyai kekuatan yang agak besar maka ektoplasma boleh dilihat dalam bentuk seperti asap. Namun perbezaan antara ektoplasma dengan asap ialah, biasanya asap tersebar ke seluruh ruangan tanpa ada bentuk secara khas namun begitu ektoplasma hanya dikawasan tertentu sahaja ia akan membetuk seperti gumpalan asap atau kabut.

kejadian asap bukanya ektoplasma
Satu lagi ciri ektoplasma ialah membentuk imej bluring pada gambar biasanya membentuk seperti manusia. Kejadian bluring ini berlaku akibat kewujudan energi yang kuat di hadapan kamera ketika gambar diambil.

Berbeza dengan Orbs, ektoplasma jarang sekali dapat dirakam menggunakan kamera.

5 comments:

Anonymous said...

kalau yg macam pontianak tu termasuk dalam kategori yg macam mana?

Beaufort Paranormal Community said...

itu dalam kategori vortex...nanti saya akan ceritakan apa itu vortex pada masa akan datang...TQ

Anonymous said...

Boleh aku join ka aktiviti ni?

Beaufort Paranormal Community said...

boleh..tp buat masa ni BPC Team Seekers beluam ada sebarang perancangan untuk buat projek baru memandangkan kebanyakan ahlinya sibuk dengan kerja

PESUGIHAN MBAH SURO said...

Rawatan pengasih ilmu putih jarak jauh/jarak dekat

-tunang/kekasih berpaling hati
-minyak pengasih
-pelaris niaga
-pelet
-pemikat
-buka aura
-santau sum power
-pelaris dalam galian
-santau angin
-santau tepuk bantal
-santau patung
-santau Siam
-santau di Kedah
-ilmu pengasih
-ilmu penunduk
-buka aura

Insha allah semua masalah bole selesai berkat ridho dan izin maha kuasa amin...

WhatsApp +62 822 4631 1483




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...